martes, junio 10, 2008

Reflexiones dia 10 de Junio

Huelga de transportes, huelga, antes de nada que quede claro que estoy a favor del derecho de todas las personas a hacer huelga cuando sus derechos estén en peligro, pero una vez dicho esto, creo que todo en esta vida tiene un límite y la libertad de los huelguistas termina donde empieza la mía, los transportistas no solo hacen huelga no trabajando, sino que además bloquean las carreteras e impiden que quien quiera libremente trabajar trabaje, y esto afecta a muchos millones de españoles que no somos transportistas, pero no solo con cortarnos las carreteras, al lechero no le dejan vender su leche y al consumidor no le dejan beber leche, al panadero no le dejan hacer pan y nosotros no podemos comer pan, no podemos leer periódicos pues no llegan a los quioscos y el quiosquero no puede ejercer su trabajo pues no tiene nada que vender, y así sucesivamente podríamos hacer esta lista de perjudicados interminable, el resto de españoles siempre pagamos los problemas de los demás, cuando la huelga de justicia no podemos ni hacer una partida de nacimiento, cuando queremos ir de vacaciones los señores pilotos o los maquinistas del tren nos dejan en tierra, ahora no podemos circular tranquilamente ni podemos poner gasolina a nuestros coches (cara si, igual de cara que para ellos), ni podemos comprar lo que queramos porque no llegan los productos a las estanterías de los supermercados, pero con ser todo esto grave no es lo peor, lo peor es que cuando el gobierno ceda, que cederá, y lleguen a un acuerdo las subvenciones, ayudas o como decidan llamarlas, las pagaremos todos los perjudicados con nuestros impuestos, y ¿a nosotros quien nos ayuda?, para cuando una huelga de perjudicados por la huelga, que pasara cuando llegan esos inviernos calurosos y las tiendas no venden abrigos, que les den una subvención a los pobres tenderos, y cuando llegue el verano y no haga demasiado calor, que subvencionen a los instaladores de aire acondicionado, señores, esa no es la forma, la insolidaridad con el resto de personas y el abuso de la posición dominante no está bien, porque no se establecen mecanismos de seguridad, porque no se aplica la fabula de las vacas gordas y las vacas flacas y no se legisla que obligatoriamente deba existir un fondo de previsión para cubrir los desfases en estas situaciones, señores transportistas de acuerdo que esta el gasóleo caro, pero perjudicando a millones de españoles solo pueden conseguir que al final los despreciemos, como ocurre tantas veces con huelgas sin sentido, porque no dejan que quien quiera trabajar trabaje libremente, eso no es libertad eso es dictadura de unos pocos.


Ay Gandía, Ay mi Gandía, no sé qué ha ocurrido ni que extraños elementos son los que se han dado para convertir una ciudad que avanza y se desarrolla muy bien además, en una ciudad llena de crispación, intolerancia y malos modos, en ella se representan perfectamente el mal perder de unos, la rabia de otros y porque no decirlo también la chulería de los otros, unos han trasladado a la política local los modos de los últimos cuatro años del PP en la política nacional, otros fueron gobierno siendo minoría y se creyeron los más importantes y ahora se han encontrado con la triste realidad de que siguen siendo minoría, pero más minoritaria aun y no son necesarios para nada, y para finalizar los otros siguen gobernando, ofrecieron negociar a la minoría y esta no acepto y por ese motivo al final queda el “eso es lo que hay, pues voy a gobernar y ahí te quedas”, esto no tiene ningún sentido cuando está claro que existen más cosas en común entre el gobierno y la minoría que a favor, pero cuando la minoría única y exclusivamente vive de intentar desgastar y desprestigiar al gobierno con lo que sea, incluso apoyando a los impresentables si con eso hacen daño, pues así nos va, una minoría que está montando el pollo por todo, llegando a estar en contra de acuerdos que se adoptaron siendo ellos gobierno y aceptado por ellos, y ahora se retractan, así no vamos a ningún lado, pero lo que es inaceptable es que una ciudad como está este más pendiente de los líos y las noticias que provocan unos y otros, que si el contrato del agua, que si los sueldos de los funcionarios, que si los asesores, que si los “maxi yates”, que si la ampliación del puerto, etc., etc., por favor, señores, dedíquense a trabajar por la ciudad que les paga y déjense de las peleas de barra de bar, para eso, para cuando estén en su vida privada en un bar con amigotes, pero lo que no es de recibo es que no asistan a un pleno para decidir temas de la ciudad, por “cojones” como dijo el “jefe” de la oposición, les pagan para estar, hablar y si hace falta votar en contra, pero no para desaparecer y hacer el numerito por cualquier tontería y de las cosas importantes no he oído últimamente nada, ¿para cuándo le metemos caña a Paco Camps de Golf con el tema del Hospital y de los barracones en los colegios?, ya está bien señores, y señores del Gobierno un poquito más de diplomacia y saber hacer y que no tenga motivos los otros para montar el numerito todos los días.

14 comentarios:

Anónimo dijo...

Cuanta razon tienes. Yo también me siento un damnificado por la huelga. Y, respecto a Gandia, creo que la cosa está muy chunga. Dice el dicho que "cuando uno no quiere, dos no se pelean", pero no estoy convencido de que sea así. El último numerito de PP y Bloc lo demuestran. Nadie les dió ningún motivo para abandonar el pleno y renunciar a su trabajo. El pleno, convocado a las 10, empezó a las 10.04/05 (depende de relojes). Lo que se retrasó fue la jUnta de GTV (15 minutos, porque el gobierno estaba estudiando 4 mociones de urgencia presentadas por PP y Bloc a las 9.35h) Por tanto, NO HAY MOTIVOS para abandonar el pleno. Torró y Moya ya no necesitan motivos para crear crispación y desgaste... si no los hay, los inventan.

Xavi dijo...

Browner, em pots donar un exemple de: "llegando a estar en contra de acuerdos que se adoptaron siendo ellos gobierno y aceptado por ellos"

Cada dia eres més demagogo; tens bon mestre en Orengo:

"lo que es inaceptable es que una ciudad como está este más pendiente de los líos y las noticias que provocan unos y otros, que si el contrato del agua, que si los sueldos de los funcionarios, que si los asesores, que si los “maxi yates”, que si la ampliación del puerto, etc., etc., por favor, señores, dedíquense a trabajar por la ciudad que les paga y déjense de las peleas de barra de bar, para eso, para cuando estén en su vida privada en un bar con amigotes"

És que no és important el canon del aigua? És que no és important l'ampliació del port? És que no és important l'aument d'asesors? És que no és important la brutal pujada de sous a funcionaris seleccionats a dit pel govern?
Això és treballar per la ciutat, browner; això és fer oposició; i si no ho entens així, potser que en lloc de domòcrat sigues un altra cosa.
El PSOE vivia molt feliç en Gandia quan tenia al seu costat al Bloc i Peris; ara no els té i deu soportar la crítica. I més quan és constructiva. El canon del aigua -> per a l'aigua; l'ampliació del port -> amb molta cura, cuidant el mediambient i el nostre comerç; els diners de TOTS(exhagerats) -> MAI per a pagar deutes polítics.

Les coses ben clares.

I vols canya a Paco Campos de Golf per l'Hospital .... És que Orengo no va cedir a un Hospital que abans de construir-se ja és menut? El Bloc, com recordaràs va dir que NO a un Hospital en sol Industrial. I NO a un Hospital que naix menut. Ara a qui li tirem les culpes? Només a Camps? Algú més és el responsable browner.

Per cert, a mi em trobaràs el primer per a criticar la decissió del Bloc en Palma de fer un camp de golf municipal.

Esper sentir-te algun dia reconèixer el desastre de govern que hi ha a Gandia actualment, perque molt d'escriure sobre pelees de bar i de gestió, però cap explicació a les errades monumentals del govern gandià.

Ja el vaig dir que després del PAI a la mar va el PAI a l'Ahuir. També defensaràs això? Sé la resposta: SÍ.

Anónimo dijo...

Xavi, et trove molt alterat ultimament als teus comentaris.

Sempre s'han fet coses bè i coses mal, però sembla que ara tu ho veus tot mal.

Tanta descalificaçió et lleva raó.

De Xeraco parlarem un altre dia ... si et sembla bè.

Browner...Seguro? dijo...

Benvolgut Xavi;
He estat pensant si havia de respondre o no al teu comentari, perquè no sé si realment vull entrar en la dinàmica de “l'i la teva mes”, jo simplement escric LES MEVES reflexions personals que encertades o no són meves, exclusivament meves.
De debò perquè a més saps que t'aprecio no tinc ganes d'entrar en discussions i en barems de qui és mes demòcrata que l'altre, et puc assegurar que m'ha molestat personalment que arribis si més no a insinuar que no sigui demòcrata per pensar distint de tu en algunes coses, que t'asseguro que no són tantes com tu et creus, sinó que simplement són altres formes de veure'l, potser per l'edat o l'experiència que tinc d'haver vist ja moltes coses.
Potser és que tampoc s'expressar-me molt bé i una cosa és com ho penso i segurament altra com ho escric, jo no vaig a buscar en les hemeroteques ni en els llibres de sessions o de plens municipals que coses es van aprovar o no amb els vots del Bloc, em dóna igual, de fet es que l'ampliació del port es va aprovar amb els vots del Bloc, és veritat que en el tema de l'Hospital el Bloc va estar especialment combatiu, cosa per altra banda que em va semblar molt bé i que va contar amb tot el meu suport, cosa que no serveix per res, però t'asseguro que jo estava d'acord amb aquest tema, però el que també tenia molt clar és que Gandía i La Safor necessitava un Hospital nou i que el PP no anava a fer absolutament gens perquè es fes i al final l'Ajuntament va haver de cedir alguna cosa, perquè prevalc el bé general al bé particular, almenys així ho veig jo.

De Moya et puc recordar si vols el ridícul que va fer en la Fira 2006 volent-se posar totes les medalles de la gestió, molt bé feta per descomptat, però sincerament quedo patètic, em va recordar als nens quan juguen al futbol i són el capità perquè és seu el baló, del tema de les platges, sorres i altres, pregunta-li a Facund que fins a fa bé poc era l'alcalde de Bellreguard, per cert amb els vots del PP, pregunta-li que opinava fa 2 anys, i pregunta-li com se sentia quan havia de governar amb el PP, en fi, que no vull entrar en aquesta dinàmica, tu ja saps com penso jo, i em pots catalogar del que et doni la gana, demagogo o no, però mai de anti democràtic o similar, perquè això no és veritat, potser més d'un a perdut els papers perquè es creia que després de la “meravellosa gestió” dels últims 4 anys anaven a arrasar en les eleccions i no solament anaven a ser govern, si no que anaven a ser alcalde i es duc el disgust, dolenta sort, jo no estic d'acord amb el pacte amb Mut, estic totalment en contra, hi ha coses que no em semblen molt bé com es conten per aquí, però jo també llegeixo la lletra petita i existeixen coses bones en algunes de les accions tan criticades, almenys així ho veig.
Però el que ja em sembla més dur és pensar en quina situació aneu a quedar molts si per aquestes voltes que dóna la vida política, torneu algun dia a ser govern juntament amb el PSOE, us aneu a haver d'empassar moltes coses o simplement us esteu inhabilitant per a governar Gandía per a tota la vida.

I per a finalitzar t'ho conto per si no ho saps, fins a fa 1 any jo he estat votant del Bloc, tota la vida, fins que Moya em va fer canviar d'opinió.

Salut i bon vent Xavi.

Anónimo dijo...

Browner, amic, passava per a tornar-te la salutació i llegir-te ara que estic més lliure. Vec que tens el bloc [vull dir... blog] ben animat...

Una abraçada.

Browner...Seguro? dijo...

Hola Rafa; me alegro que tengas tiempo para visitarme.. si en efecto tengo el "bloc" un poco revuelto... pero eso es bueno, dialogo, polémica y poner en claro las ideas de cada uno, adelante.

Anónimo dijo...

Hola, fa temps que no em passava (des d'eleccions més o menys), i he de dir que ni estic amb la visió de Xavi ni en la teua... El BNV era d'esperar que fera el que fa: està ferit i fotut i en la oposició... crec que li falta centrar-se i fer una bona oposició.
El PSOE a mi m'ha sorpres, pero a mal: se m'ha desunflat la imatge d'Orengo d'abans de les eleccions (ja em va donar mala imatge el pacte amb Mut) i ara el veig desdibuixat, sense massa presència... i ho reconec: com a currele que soc em fot pagar un IBI molt pujat i vore que s'augmenten els sous dels funcionaris i assessors, en quanties mensuals que molts cobrem a casi a l'any... ho trobe de vergonya (i mira que jo he discutit que els sous de cert personal de l'administració ha de ser digne i un poquet més...). No se, açò no genera il·lusió. V

Xavi dijo...

Primer que tot browner, em dona igual a qui votares fins fa 1 any. Pareix que vullgues dir: soy de los tuyos (sense mal rotllo t'ho dic; jo no vaig diguent a qui vote o vaig votar, perquè pense que això no interessa a ningú).
Ací parlem i discutim (sanament, em coneixes amic) i de moment el vec prou allunyat de les meves postures; però no passa res. Parlar és bo.
Respecte al teu cabreig pel que t'he dit ... browner, si t'ho he dit és perque pareix que no es puga criticar al govern PPSOE que tenim. Pareix que tingam que pegar tots la cabotà. Que es millor doncs? Vore que les coses que fan em desagraden però callar-me? No m'agrada la campanya de l'oli; no m'agrada l'ampliació del port que proposa Orengo; no m'agrada el pacte amb Mut i que aquest tinga Urbanisme (vorem el nou PGOU); no m'agrada vore l'hospital parat; no m'agrada el tema del canon del aigua; no m'agrada la prepotència de "que esperen, que para eso somos el gobierno" (ultim pleno). I tantes altres coses que de moment em reserve; que tinc que fer si no m'agrada? Algú que em critica ... m'ho pot explicar?
Per supost que el govern actual a fet coses be: rectificar en la campanya de l'oli i la messura en sí mateixa; acceptar que el port no s'ampliarà fins que es done una solució definitiva a les platjes del sud; vore contenidors de càrites; que la policia local faça controls d'alcoholemia de dia i entre setmana; la campanya de la fira avançada a l'estiu, per captar turisme (un grandíssim encert); i altres coses més. Però si te n'adones, algunes d'aquestes coses han sigut possibles gràcies a la critica de l'oposició. Qui diu que l'oposició del Bloc no és constructiva? Qui ho pense que ho explique. Tinc que dir una cosa; si les pròximes eleccions guanya el PP (que em pense que les guanyarà i la veritat les polítiques no seran massa diferents de les actuals) espere no sentir dels socialistes de Gandia que la culpa és del Bloc. Son capaços.
Finalment ... com que amb la crítica a l'actual govern ens inhabilitem per a tota la vida? Si alguna vegada (HUÍ MATEIX) el PSOE ens crida a la porta per fer un govern d'esquerres, LA TINDRÀ SEMPRE OBERTA. Així ho vam decidir en assamblea tots els militants i eixe és el pensar de la gent del Bloc. Volem portar endavant politiques de progrés, ecologistes i sobretot, nacionalistes valencianes. Si algú està decidit a compartir idees i projectes amb aquesta base sempre estarem disposstats.

Marc parlem de Xeraco quan vullgues; el PSOE (de Xeraco o de Gandia) s'enganya si pensa en el Bloc com un corrent d'opinió lleugerament diferent al PSOE i integrat en el PSOE. El Bloc és un partit fort e independent i no es deu a ningú. I si en Xeraco ens pareixen mal els presupostos que pressenta l'alcalde socialiste, doncs lo normal es tractar d'arribar a un pacte. Si el pacte no s'ha produit .... mira be perqué.

Finalment, anònim: el Bloc no està dolgut; inicialment va estar decebut perque pensàvem que l'anterior govern havia estat un bon govern (en linies generals) per a la ciutat. Després de la decepció inicial el que jo faig (personalment, perquè parle a titol personal, no soc la veu de ningú) és fiscalitzar l'acció de govern i criticar el que pense el que el govern fa mal i donar alternatives. Crec que l'oposició que està fent el Bloc és correcta. Dura, però amb una gran coherència. Perque el dic una cosa anònim, i t'ho dic perquè ho sé personalment. Josep Miquel Moya pot tindre molts defectes, però coherent ho és com ningú. I tractem de ser coherents, no només amb el que diguem, sino amb la nostra ideologia, que la tenim i molt clara, no com altres.

Suso Martinez dijo...

Pasaba por aquí y me veo esto algo subido de tono...

Mi postura es de sobra conocida, entre otras cosas porque yo estaba en la reunión del grupo socialista cuando le hacen llegar las mociones del PP y Bloc al alcalde a las 09.40 (5 minutos antes de la junta de Gandia TV) y claro, me cuesta creer que la culpa sea nuestra.

En cualquier caso creo que este nivel de crispación que se intenta transmitir no existe en la ciudad, y pienso que responde a los intereses de unos y otros porque se hable de eso y no de los problemas que se les generaron ahora hace un año y que han sido tapados en falso.

En cualquier caso, Xavi, sinceramente creo que el resultado que obtuvo el Bloc en las municipales fue injusto, pero para pasar del día a la noche hacen falta unas cuantas horas. Ni en el PSOE somos tan malos, ni el Bloc tan bueno. Aun así te reconozco que, a pesar de los últimos desencuentros, sí que creo que en lineas generales la oposición del Bloc es más constructiva que la del PP, pero eso queda en entredicho cuando se van del pleno cogidos de la mano.
Lo dicho, saludos.

Browner...Seguro? dijo...

Bueno... evidentemente veo que me explico mal... el tiempo da y quita razones....ya veremos dentro de un tiempo

Marta dijo...

Yo es que ya estoy hasta las narices de tantas cabronadas, aquí no hay quien viva!.

Anónimo dijo...

Xavi, no soc del Bloc però sempre he considerat Moya com a politic seiós i coherent... potser estiga equivocat amb allò de que el Bloc està dolgut; es cert que no ho se. Però sense defensar al PSOE, i passant molt d'aquestes guerretes que, en general li la bufen a tots, pense que al Bloc li falta afinar i trobar el seu paper dins l'oposició... en son capaços, cosa que dubte del PP, que sols saben fer soroll (no aconselle eixa estratègia per ningú).

Crec que al Bloc li toca fer una oposició en positiu i no al remolc del PSOE amb projectes clars (fa dos anys en tenia); li toca treballar-se les bases; i crec que li toca tractar de fer acostament als verds (cosa que està agra, perque si dos no volen, no hi ha polvo...).

I tot açò, perquè crec que hi haurà desgast del PSOE, ja que el pacte no s'enten per moltíssima gent. Orengo ja no sap com definir-se ideològicament, i se li acabarà el populisme. Per això veig que cal que el Bloc faça una oposició madura amb projectes, discutint els projectes de ciutat amb ideologia... i te gent per fer-ho.

Xavi dijo...

Suso, agraisc el teu comentari, tú que estàs en primera linea saps que el Bloc tracta de fer una oposició constructiva.
Personalment confie en que encara siga possible un govern progressista a la ciutat. Dis-me idealiste.

Xavi dijo...

Anònim, pot ser t'hajes quedat amb la guerreta del desplante, però com he explicat varies vegades ja el Bloc està amb una ampliació del port sostenible, amb un control del gasto municipal, amb un hospital ampliable a futur, amb un comerç equilibrat i amb una Gandia del 2011.